Wydział Spraw Obywatelskich
Wydział Spraw Obywatelskich
Kierownik: Zbigniew OLENDER
tel. 81 827 72 20
zbigniew.olender@opolelubelskie.pl
pok. 112
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy m.in.:
● prowadzenie ewidencji ludności,
● wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania, dokonywanie zameldowań i wymeldowań,
● wydawanie dowodów osobistych, prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
● obsługa systemu PESEL, prowadzenie kart osobowych mieszkańców i kartoteki byłych mieszkańców gminy,
● sporządzanie i realizacja gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
● udzielanie informacji w zakresie podejmowania leczenia odwykowego oraz leczenia innych uzależnień,
● realizacja zadań związanych z pomocą repatriantom,
● sprawowanie nadzoru i prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach imprez masowych i zgromadzeń,
● przyjmowanie zawiadomień o organizowanych imprezach artystycznych lub rozrywkowych, wydawanie decyzji o zakazie odbycia takich imprez,
● wykonywanie zadań gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w tym współpraca z Komendantem Gminnym Ochrony Przeciwpożarowej,
● wykonywanie zadań gminy w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
● wykonywanie czynności związanych z powszechnym obowiązkiem obrony,
● wykonywanie czynności związanych z powszechnym obowiązkiem obrony.
Pracownicy Wydziału SO:
Ireneusz ŚPIEWAK
inspektor ds. obronnych i dowodów osobistych
tel. 81 827 72 20 / ireneusz.spiewak@opolelubelskie.pl
pok. 112
Bożenna KŁUDKA
inspektor ds. społeczno-obywatelskich / pełnomocnik ds. realizacji GPPiRPA
tel. 81 827 72 21 / bozenna.kludkak@opolelubelskie.pl
pok. 113