Wydział Finansowo-Budżetowy
Wydział Finansowo - Budżetowy
Kierownik: Agnieszka STRAWA
tel. 81 827 72 06
agnieszka.strawa@opolelubelskie.pl
pok. 210
Do zadań Wydziału Finansowo- Budżetowego należy m.in.:
● przygotowywanie materiałów i danych do projektu budżetu i dokumentów okołobudżetowych zgodnie z zasadami uchwalonymi przez Radę w zakresie procedury uchwalania budżetu,
● obsługa finansowo-księgowa gminy jako jednostki samorządu terytorialnego oraz Urzędu jako jednostki budżetowej,
● realizowanie planu dochodów i wydatków budżetowych, dokonywanie analiz w tym zakresie, przedkładanie Burmistrzowi i Radzie wniosków w zakresie gospodarki finansowej,
● wykonywanie czynności z zakresu rachunkowości wynikających z odpowiednich przepisów,
● prowadzenie ewidencji składników mienia samorządowego oraz dokonywanie okresowych inwentaryzacji, prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rachunkowych,
● zapewnienie obsługi finansowo- księgowej Urzędu,
● przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach gospodarki finansowej gminy,
● prowadzenie obsługi kasowej, gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania,
● organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji rachunkowej z uwzględnieniem przepisów o zamówieniach publicznych,
● prowadzenie postępowań administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie udzielonych upoważnień,
● sporządzanie sprawozdań oraz informacji opisowych do realizacji budżetu i działalności finansowej gminy.
REFERAT PODATKÓW
Koordynator:
Katarzyna BIEDROŃ / tel. 81 827 72 10
inspektor ds. windykacji podatków i opłat
pok. 214
Do zadań Referatu podatków należy w szczególności:
● naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych,
● podejmowanie czynności w ramach przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
● opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie umarzania, odraczania terminów płatności i rozkładania na raty podatków, zaległości podatkowych i innych należności,
● prowadzenie postępowań administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie udzielonych upoważnień,
● sporządzanie sprawozdań oraz informacji opisowych do realizacji budżetu i działalności finansowej gminy,
● wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy Ordynacja podatkowa,
● weryfikowanie zgodności składanych deklaracji podatkowych ze stanem faktycznym,
● wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, zaległościach podatkowych i dochodach z pracy w gospodarstwie rolnym.
Pracownicy Wydziału FN:
Anna ROŚLIK-KRZESZOWSKA
inspektor ds. rozliczeń płacowych i rachunkowości budżetowej
tel. 81 827 72 35 / anna.roslik.krzeszowska@opolelubelskie.pl
pok. 211
Agnieszka CZUBA
inspektor ds. księgowości
tel. 81 827 72 08 / agnieszka.czuba@opolelubelskie.pl
pok. 211
Ewelina PTASIŃSKA
inspektor ds. wymiaru podatków
tel. 81 827 72 09 / ewelina.ptasinska@opolelubelskie.pl
pok. 214
Ewa SZAFRAN
inspektor ds. wymiaru i windykacji podatków
tel. 81 827 72 09 / ewa.szafran@opolelubelskie.pl
pok. 214
Teresa GAJDA
inspektor ds. wymiaru i windykacji podatków
tel. 81 827 72 10 / teresa.gajda@opolelubelskie.pl
pok. 214
Magdalena GĄSIOR-MADEJEK
inspektor ds. księgowości podatków i opłat
tel. 81 827 72 10 / magdalena.gasior@opolelubelskie.pl
pok. 214
Joanna CZURYSZKIEWICZ
inspektor ds. obrotu kasowego
tel. 81 827 72 10 / joanna.czuryszkiewicz@opolelubelskie.pl
pok. 214
Dorota ŚLIWIŃSKA
inspektor ds. rachunkowości budżetowej
tel. 81 827 72 08 / dorota.sliwinska@opolelubelskie.pl
pok. 211
Katarzyna KARAŚ
inspektor ds. kontroli dotacji i rachunkowości budżetowej
tel. 81 827 72 35 / katarzyna.karas@opolelubelskie.pl
pok. 211