Urząd Miejski w Opolu Lubelskim - oficjalny serwis

Pokaż/ukryj listę języków
środa 01.10.2025
Imieniny Danuty, Igora i Remigiusza

Biuletyn Informacji PublicznejBIP

ePUAP

Fabryka kompetencji kluczowych na terenie MOF Opole Lubelskie - projekt partnerski

 

 

Gmina Karczmiska w partnerstwie z gminami Opole Lubelskie, Poniatowa, Chodel realizuje projekt „Fabryka kompetencji kluczowych na terenie MOF Opole Lubelskie” - projekt  nr FELU.10.05-IZ.00-0005/25, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X  Lepsza edukacja, Działanie 10.5 Wsparcie edukacji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

 Całkowita wartość projektu to 3 520 624,64 zł, w tym dofinansowanie 3 168 524,64 zł. Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich wynosi 2 992 530,94 zł. 

 Celem głównym projektu jest powiększenie oferty edukacyjnej i podniesienie jakości usług w zakresie edukacji w szkołach podstawowych znajdujących się na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Opole Lubelskie, tj.: Szkół Podstawowych na terenach Gminy Opole Lubelskie, Gminy Karczmiska, Gminy Poniatowa oraz Gminy Chodel, w tym rozwój edukacji włączającej oraz wyposażenie szkół w pomoce dydaktyczne rozwijające umiejętności i kompetencje kluczowe uczniów w okresie od 01.06.2025 r. do 31.10.2028 r. Cel główny projektu jest zgodny z celem szczegółowym 4f (EFS+). Przedsięwzięcie wpisuje się w 1 cel strategiczny dokumentu „Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Opola Lubelskiego na lata 2023-2027”, tj. "Wsparcie kapitału społecznego i infrastruktury społecznej". Projekt realizuje cel strategiczny 1.1 "Podniesienie jakości edukacji, wyrównywanie szans edukacyjnych, aktywizacja dzieci i młodzieży".

Projekt będzie służył rozwojowi i zapewnieniu równego dostępu uczniom do dobrej jakości edukacji, bez względu na niepełnosprawność, specjalne potrzeby edukacyjne, czy pochodzenie. Wsparcie w ramach Projektu i zakres działań zostały określone w oparciu o opracowaną kompleksową diagnozę potrzeb w zakresie edukacji szkolnej na terenie MOF Opole Lubelskie. Projekt „Fabryka Kompetencji Kluczowych” przewiduje następujące zadania:

- wdrożenie kompleksowych programów indywidualizacji pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

- szkolenia zawodowe/studia podyplomowe dla nauczycieli z zakresu stosowania indywidualizacji nauczania, pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwijania kompetencji cyfrowych sprzyjających nauczaniu przedmiotowemu z wykorzystaniem narzędzi TIK lub rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów,

- wsparcie systemu dydaktycznego szkół w celu wzmocnienia ich dostępności oraz rozwoju umiejętności uczniów,

- wzbogacenie oferty edukacyjnej o zajęcia dodatkowe m.in. robotyki i programowania,

- wzmacnianie motywacji wśród uczniów poprzez rozwijanie umiejętności z zakresu STEAM, czyli 5 bloków tematycznych łączących: naukę, inżynierię, technologię, sztukę i matematykę. W ramach Projektu kluczowe będzie doradztwo edukacyjno-zawodowe oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów w celu efektywnego zaplanowania ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z potrzebami rynku pracy. Zakupione zostanie również nowoczesne wyposażenie placówek służące zapewnieniu edukacji włączającej, aby Szkoły Podstawowe MOF Opole Lubelskie były miejscem przyjaznym i bezpiecznym dla każdego dziecka, oferującym wysokie standardy edukacyjne. Projekt będzie wspierał edukację innowacyjną (m.in. zastosowanie AI w nauczaniu, robotyka), poprzez włączenie nowoczesnych form nauczania.

 

Grupę docelową w Projekcie stanowią uczniowie oraz nauczyciele szkół podstawowych z terenu MOF Opole Lubelskie.

Rezultaty projektu:

  • 15 szkół objętych wsparciem
  • 1913 uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem
  • 242 przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
  • 794 uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym
  • 181uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem
  • 1530 uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu
  • 194 przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu

 #FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie