Punkt obsługi PCPR w Opolu Lubelskim
Dziś zawarte zostało porozumienie mające na celu utworzenie punktu obsługi klienta przy Centrum Usług Społecznych w Opolu Lubelskim, świadczącego wybrany zakres zadań Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą w Poniatowej.
Porozumienie podpisali Burmistrz Opola Lubelskiego Sławomir Plis oraz Starosta Opolski Dariusz Piotrowski, w obecności Dyrektor Centrum Usług Społecznych Eweliny Szkutnickiej i Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie Krystyny Piłat.
Punkt obsługi klienta PCPR utworzony przy CUS będzie świadczył usługi związane z dofinansowaniami ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z zakresu rehabilitacji społecznej, tj. udzielanie informacji, wydawanie i przyjmowanie wniosków wraz z dokumentacją, a także usługi z zakresu działań Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnoprawności związanych z orzekaniem o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, tj. udzielanie informacji, wydawanie i przyjmowanie wniosków wraz z dokumentacją, wydawanie kart parkingowych i legitymacji dla osób niepełnosprawnych.
Podstawą do zawarcia porozumienia był fakt przekształcenia Ośrodka Pomocy Społecznej w Opolu Lubelskim w Centrum Usług Społecznych w ramach projektu wdrożeniowego Nr POWR.02.08.00-00-0067/20 PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ – CUS w Gminie Opole Lubelskie. Zapisy projektu jak również ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych dają możliwość realizowania usług społecznych z zakresu zadań powiatu.
Otwarcie PUNKTU OBSŁUGI KLIENTA przy CUS nastąpi 10 maja 2021 roku. Beneficjenci z obszaru powiatu będą obsługiwani w lokalu przy ul. Stary Rynek 44 w Opolu Lubelskim w każdy poniedziałek w godzinach od 7:30 do 15:30.