Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Kierownik USC: Iwona WITWERA
tel. 81 827 72 22 / iwona.witwera@opolelubelskie.pl
pok. 114
Z-ca Kierownika USC: Beata ROLA-ADAMCZYK
tel. 81 827 72 22 / beata.rola.adamczyk@opolelubelskie.pl
pok. 113
Z-ca Kierownika USC: Halina KORGOL
tel. 81 827 72 22 / halina.korgol@opolelubelskie.pl
pok. 113
Magdalena KWIATKOWSKA
podinspektor ds. społeczno-obywatelskich, pełnomocnik ds.realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
tel. 81 827 72 22 / magdalena.kwiatkowska@opolelubelskie.pl
pok. 113
● przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński;
- braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu;
- wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa;
- wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa;
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
- uznaniu dziecka;
- uznaniu dziecka w przypadku grożącego niebezpieczeństwa;
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki;
● wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
● rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
● sporządzanie akt stanu cywilnego oraz prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w oparciu o dokonywane zgłoszenia, decyzje administracyjne, orzeczenia sądowe,
● wydawanie wypisów z ksiąg stanu cywilnego i zaświadczeń dotyczących ksiąg,
● zawiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniach uzasadniających wszczęcie postępowania z urzędu,
● przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy (testament alograficzny),
● realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej.
Zbigniew OLENDER
inspektor ds. ewidencji ludności
tel. 81 827 72 20
zbigniew.olender@opolelubelskie.pl
pok. 112
Ireneusz ŚPIEWAK
inspektor ds. dowodów osobistych i obronnych
tel. 81 827 72 20 / ireneusz.spiewak@opolelubelskie.pl
pok. 112
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy m.in.:
● prowadzenie ewidencji ludności,
● wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania, dokonywanie zameldowań i wymeldowań,
● wydawanie dowodów osobistych, prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
● obsługa systemu PESEL, prowadzenie kart osobowych mieszkańców i kartoteki byłych mieszkańców gminy,
● sporządzanie i realizacja gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
● udzielanie informacji w zakresie podejmowania leczenia odwykowego oraz leczenia innych uzależnień,
● realizacja zadań związanych z pomocą repatriantom,
● sprawowanie nadzoru i prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach imprez masowych i zgromadzeń,
● przyjmowanie zawiadomień o organizowanych imprezach artystycznych lub rozrywkowych, wydawanie decyzji o zakazie odbycia takich imprez,
● wykonywanie zadań gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w tym współpraca z Komendantem Gminnym Ochrony Przeciwpożarowej,
● wykonywanie zadań gminy w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego,
● wykonywanie czynności związanych z powszechnym obowiązkiem obrony,
● wykonywanie czynności związanych z powszechnym obowiązkiem obrony.